Імунітет від кризи для DIY

Французький рітейлер в сегменті товарів для будинку і ремонту Leroy Merlin планує збільшити обсяг щорічного фінансування свого бізнесу на території Росії до 20-30 млрд.Французький рітейлер в сегменті товарів для будинку і ремонту Leroy Merlin планує збільшити обсяг щорічного фінансування свого бізнесу на території Росії до 20-30 млрд. Рублів, незважаючи на складну ситуацію в економіці. Про це в рамках форуму з роздрібної торгівлі, організованого Інститутом Адама Сміта, журналістам заявив генеральний директор «Леруа Мерлен Росія» Венсан Жанті.

Компанія планує протягом п’яти років набути статусу найбільшого на ринку іноземного інвестора в сегменті DIY (Do-It-Yourself). Ще в минулому році представники рітейлера повідомляли, що планують щорічно інвестувати в розвиток мережі в РФ близько 200-250 млн євро. На початку минулого року ця сума в рублях становила близько 11 млрд рублів.

Жанті підкреслив, що аналітики компанії встановили, що, всупереч кризі, попит на товари для будинку і ремонту не показав вагомого спаду. У компанії прогнозують, що в поточному році темпи зростання виручки в Росії знизяться до 20%, що на 10% менше, ніж торік.

Однак, незважаючи на це, розширення присутності рітейлера на ринку буде тільки прискорюватися. Уже до кінця 2015 року Leroy Merlin планує відкрити 10 магазинів, проти 6 відкритих в 2014 році. Крім Москви і Санкт-Петербурга, нові гіпермаркети відкриються в Челябінську, Новокузнецьку, Кемерово, Пензі та Тулі. У поточному році також уже почав роботу новий магазин мережі в Барнаулі

Однак на цьому плани по експансії компанії на ринок не обмежуються. У наступні роки рітейлер має намір відкривати по 20 магазинів в рік. На поточний час в Росії в цілому функціонує 35 торгових проектів мережі.

Юлія Соколова, директор по здачі в оренду торгових центрів Knight Frank, говорить про те, що ринок DIY не насичений на сьогоднішній день, особливо в регіональних містах. Конкуренція на федеральному рівні дуже низька, всього 3 якісні мережі Castorama, Leroy Merlin, Obi. «Безумовно, в регіонах є свої локальні рітейлери в даному сегменті, але невисокої якості. Тому для ключових гравців досить великі перспективи розвитку», — зазначила Соколова.

За словами Михайла Рогожина, керуючого директора відділу торговельної нерухомості CBRE, сегмент DIY зараз стабільний, незважаючи на економічні труднощі і значне загальне ослаблення роздрібного ринку. «Він активно розвивається, починаючи з 2005 року, щорічно збільшуючи обороти торгівлі і темпи зростання. За підсумками 2014 року, оборот роздрібної торгівлі зріс на 10,5% в рублях в порівнянні з попереднім роком. Багато в чому, попит на товари цього сегмента пов’язаний з активним ростом будівництва новобудов, а також політикою держави, спрямованою на стимулювання попиту на нове житло, яке беззастережно потребує будівельних та оздоблювальних матеріалу «, — уклав Рогожин.

Олександра Романенка, старший консультант Магазин Магазинів, вважає, що цей сегмент менш інертний, ніж, наприклад, сегмент одежного ритейлу, тому що трафік даного оператора не залежить від трафіку торгового центру, як у фешн-операторів (часто DIY віддає перевагу розміщенню на окремій ділянці, з окремим входом, без прив’язки до ТЦ в принципі). «Тому відкриті за останні півроку напівпорожні моли неможливо підкосили фінансовий стан DIY на відміну від тих же фешн-операторів», — додала фахівець.

На думку Павла Анісімова, заст. директора департаменту торгової нерухомості SA Ricci, стратегія Leroy Merlin в останні роки не була спрямована на оренду приміщень, орендар віддавав перевагу йти шляхом купівлі земельних ділянок та / або приміщень. У сегмента DIY хороші прогнози для розвитку. У тому числі і внаслідок різко зрослих курсів валют, які змусять багатьох наших співвітчизників залишитися на Батьківщині і провести свої відпустки на присадибних ділянках та / або будинку, вкладаючи гроші саме в будівництво / ремонт. Тому плани Leroy Merlin цілком зрозумілі. Другим фактором може бути економічна ситуація в країні, яка дозволить входити в проекти на привабливих умовах «, — підкреслив експерт.

Компанія робить акцент на розвиток великого формату гіпермаркетів площею близько 10 тис. Кв метрів у містах з населенням більше 400 тис. Жителів. Однак за сприятливих умов не виключається, що мережа буде відкривати і менші за розміром магазини в містах з населенням від 200 тис. Чоловік.

Leroy Merlin є структурою Groupe Adeo, яка займає друге місце в Європі і четверте місце в світі за розмірами продажів сегменті DIY. Збільшивши кількість гіпермаркетів в 2013-2014 р г, мережа стала лідером в Росії в сегменті по виручці і за кількістю торговельних точок. На даний момент явних конкурентів у мережі немає. Такі роздрібні мережі, як OBI, Метрика, Петрович, Максидом і Бауцентр в кінці 2014-початку 2015 року також оголосили про плани щодо інвестування в розвиток в 2015-16 роках. Також як зазначається вище важливий ще й той момент, що багато громадян, перенаправили кошти, які раніше витрачали на туризм на оновлення своїх квартир і будинків.

Читайте также:

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *